نام کاربری یا پست الکترونیکی
رمز عبور

آنالیزورهای قابل حمل ttedit کنسرسیوم دانشگاهیان و متخصصان ایران - آنالیزورهای قابل حمل

تشخیص بیماری ها با دستگاه قابل حمل و یک قطره خون

تصور کنید یک دستگاه قابل حمل در منزل شما، که با قطره خون از یک انگشت ، می تواند بلافاصله تعداد گلبولهای خون، میزان ویتامین شما یا اینکه آیا شما برای ویروسی مثبت هستید یا خیر، بگویید. این دستگاه رویای بسیاری از کارآفرینانی است که می خواهند آزمایش مبتنی بر آزمایشگاه را به مصرف کننده منتقل کنند. یکی از آنها امروز اعلام کرد که یک گام کوچک در این جهت است.

شرکت Cambridge، بر ماساچوست بر اساس معیار CE اروپا برای آزمایش یک نشانگر خون برای خونریزی بیماری هموفیلی A با استفاده از شیمیایی سازگار با دستگاه قابل حمل خود، اعلام کرد. تأییدیه اولین تدوین قانونی رأیال است.

هموفیلی A یک اختلال ژنتیکی است که به علت پروتئین لخته گری یا نامناسب نامیده می شود که به نام FVIII یا “عامل هشت” است. این بیماری باعث می شود مردم – بیشتر مردان – خونریزی بیشتری از داخل و خارج داشته باشند. تقریبا 400 نفر از مردان متولد شده در اروپا سالانه مبتلا به هموفیلی می شوند.

این یک بازار کوچک است، اما اعتبار سنجی آزمایش قابل حمل برای هر نشانگر جدید خون، دستاوردی است و قدمی به سوی هدف نهایی ارائه تشخیص به مصرف کننده است. یوجین چان، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت rHEALTH می گوید: “ما این [تایید قانونی] را به عنوان یک پله ای برای ایجاد یک نام برای خودمان در فضای هماتولوژی” می بینیم. وی میگوید، او قصد دارد این کار را انجام دهد “یک آزمایش در یک زمان”.

چان قصد دارد یک اسم را در یک بخش که تحت تأثیر شک و تردید قرار دارد، ایجاد کند. تعجب در مورد تشخیص مبتنی بر مصرف کننده در سال 2015 هنگامی رخ داد که گزارش شد که یک آزمایش خون آزمایش کننده Theranos در پالو آلتو، کالیفرنیا، همه را برای سوار شدن آماده کرده بود. این کمپانی که در سال 2003 راه اندازی شد، ادعا کرد که میتواند آزمایشهای مختلفی را بر روی چند قطره خون جمع آوری شده در فروشگاه های دزدی انجام دهد. این ادعا فاقد اعتبار است و طی سه سال گذشته منجر به دعوی قضایی و تحقیقات مقامات فدرال شده است. (شرکت از آن زمان سعی کرده است خود را مجددا بسازد.)

زمانی که Theranos تدفین شد، تمام بخش را تکان داد و شرکت های تشخیصی شخصی را به طور ناگهانی رکورد خارج کرد. این شرکت ها سال ها در حال توسعه هستند، حداقل یک بار آزمایشات خون اولیه را با حداقل ده ها مورد برای نشان دادن آن انجام می دهند.

چان می گوید: ترخیص کالا از گمرک rHEALTH کمک می کند تا شرکت خود را اعتبار دهد . در واقع، اولین هدف RHEALTH FVIII، یک آنالیت است که ممکن است برای دستگاه های قابل حمل مناسب تر باشد.

اندازه گیری FVIII کمک می کند پزشکان تشخیص هموفیلی A و تعیین دوز داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری. چنین تحلیلی معمولا بر روی تجهیزات بزرگ در آزمایشگاه های متمرکز انجام می شود، شامل چند مرحله آماده سازی نمونه ای است که نیاز به دست انسان دارد. اما سطح FVIII هموفیلی تمایل به تغییر دارد و حتی می تواند از زمانی که خون به زمان رسیدن نتایج آزمایش برسد تغییر کند.

چان می گوید: آزمایش های FVIII که می توانند اغلب انجام شوند، در هر کجا که ممکن است بیمار باشد، باید پزشکان را قادر به انتخاب دوزهای داروئی که به نیازهای بیمار مناسب تر باشد، انتخاب کنند. بنابراین شرکت او تست را به گونه ای ساده کرد که گام های آماده سازی نمونه را کاهش داد، و آن را با یک دستگاه دستی سازگار کرد.

این شرکت با کشف یک پپتید کلیدی فلوروژنیک به دست آورد که وقتی که در معرض نور بنفش پس از واکنش های آنزیمی قرار می گیرد، به روش هایی که می تواند اندازه گیری شود، فلورسنت می شود. فلوئوروزیس پپتید مقدار FVIII را نشان می دهد. چان می گوید: “ما فکر می کنیم که ما اولین کسی هستیم که شیمی تجزیه FVIII را توسعه می دهد که سازگار با تجزیه و تحلیل خون قابل حمل و قابل حمل است.”

هدف rHealth برای افزودن تست های بیشتر به منوی آن، از جمله شمارش کامل خون است که تعداد گلبول های قرمز و گلبول های سفید را در یک نمونه اندازه گیری می کند. چندین شرکت همچنین بر روی منوی آزمایشاتی که می توانند بر روی آنالیزورهای قابل حمل انجام شوند، برپا می شوند. این شامل چندین شرکت تشخیصی مانند Abbott، Philips و Roche است که به تازگی آزمایشاتی را با استفاده از فن آوری هایی مانند تشخیص الکتروشیمیایی، نانو ذرات مغناطیسی و فوتومتری بازتاب انجام می دهند.

از جمله شرکت های کوچکتر، Cepheid، یک شرکت تابعه Sunnyvale، کالیفرنیا Danaher، در حال توسعه آزمایش های کمی برای HIV، هپاتیت C و ابولا است. و Genalyte مبتنی بر سن دیگو نشان داده است که می تواند یک پنل از آزمون های روماتولوژی را بر روی یک قطره خون از چوب انگشت اجرا کنید. شرکت این کار را با استفاده از آشکارسازهای فوتونی بر روی تراشه های سیلیکونی چاپ می کند.

کوالکام 10 میلیون دلار پول جایزه ای در یک مسابقه XPrize برای ایجاد یک “tricorder” واقعی در اختیار گذاشت، که پس از دستگاه دستی در تلویزیون نمایش Star Trek نامگذاری شد که می توانست فقط در مورد هر چیزی شناسایی کند. هیچ یک از شرکت کنندگان این کار را انجام ندادند، اما جایزه اول به دستگاه های پزشکی ناباروری منتهی شد که ابزار آن 34 شرایط مختلف را تشخیص داد.

در آینده ممکن است این شرکت ها به جای استفاده از یک قطره خون مجبور شوند از میزان بیشتر خون استفاده کنند یعنی مصرف کننده به جای یک قطره خون میزان بیشتر خون خود را در دستگاه قرار دهد

دپارتمان های علمی

درباره کنسرسیوم

پنل آموزشی

آمار سایت

تعداد اعضای آنلاین : 0

تعداد کل اعضای کنسرسیوم : 1725

برای مشاهده اعضای آنلاین کلیک کنید

مراکز خدماتی و رفاهی طرف قرارداد

marakez

19 رمضان آموزش تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز دانلود رایگان سوالات پیام نور با پاسخنامه و لینک مستقیم اﻣﻨﻴﺖ در ﺷﺐ پزشکي درد ساق پا برینل آمرزش گناهان تازه ها آشنایی با الکترونیک مقدماتی در تبریز نقاشی درباره 12 فروردین پزشکی هسته ای در ایران استاد مطهری بازاریابی و مدیریت فروش ( Marketing۲ – درباره ژن‌های عامل اوتیسم مهندسی توانبخشی مهندسی پزشکی فرصت های شغلی مهندسین پزشکی درمان بیماری ها دلايل وجودي آب‌انبار خرید لیزر iso 9001 دوره ایمنی و بهداشت صنعتی (HSE) در اهر خزینه فهرست تجهیزاتی مدیریت پزشکی راه اندازی خط تولید دستگاه ماشین بیهوشی الکترو شوک HELLIGE رکا سانتریفیوژ چند منظوره رومیزی شعر و ادب فارسی کسب و کار تست مخزن اشتغال نسخه پیچ در تبریز جت نبولایزر دانلود رایگان سوالات پیام نور علوم پایه رادیوگرافی صنعتی امامزاده سید احمد بن موسی درمان حساسیت دندانی اطمینان از خلوص اکسیژن راكفلر تجهیزات پزشکی در تبریز اوتیسم ترک یاب CNG رشته های مهندسی پزشکی فلسفه‌ فيثاغورس افلاطوني دوره تعمیر تجهیزات پزشکی کلاس تست های غیرمخرب و بازرسی جوش در یزد اﻣﻦ ﺗﺮ ﻛﺮدن ﻣﺮاﻛﺰ ﺷﻬﺮي مهندسی معکوس 14 خرداد پزشکی رادیواكتیویته رادیولوژی رادیوم رادیونوكلوئید دوره icdl تبریز اولین رویداد تخصصی مهندسی پزشکی دوره ایمنی و بهداشت صنعتی (HSE) در مرند تولید تجهیزات پزشکی تعمیر شیکر چهل سالگی انقلاب الکتروشوک nihon kohden ردیاب

logo کنسرسیوم دانشگاهیان و متخصصان ایران - آنالیزورهای قابل حمل

حامیان کنسرسیوم ایرکاس

  • IRSME
  • RKA
  • ACS
  • IUE
  • RFTC
  • BQC
  • DNW
  • ICS
  • TUV-EMB
  • QAL
  • Ino
  • Allaiance
  • Tckit

تبلیغات در ایرکاس

دسترسی به ژورنال مقالات

az3

تصاویر اینستاگرام ایرکاس