نام کاربری یا پست الکترونیکی
رمز عبور

زیکا چطور ساختار جمجمه را به هم می‌ریزد؟ ttedit کنسرسیوم دانشگاهیان و متخصصان ایران - زیکا چطور ساختار جمجمه را به هم می‌ریزد؟

زیکا و تغییرات جمجمه ای که ایجاد میکند

زیکا

محققان برزیلی برای اولین‌بار با مطالعه بر روی 45 نوزاد متولد شده از مادران مبتلا به زیکا، عملکرد این ویروس را در بروز بیماری میکروسفالی کشف کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از میل آنلاین، ویروس زیکا که از راه پشه به انسان منتقل می‌شود، اثرات بسیار مخربی در جنین انسان ایجاد می‌کند، بارزترین اثر زیکا بر سیستم عصبی مرکزی جنین یا مغز وارد شده و بیماری میکروسفالی یا رشد ناقص مغز و عدم شکل‌گیری جمجمه را به همراه دارد.

محققان با عکسبرداری از سر نوزادان میکروسفالی ناشی از فعالیت ویروس زیکا دریافتند که این ویروس نه تنها در فرایند شکل‌گیری جمجمه و صفحات استخوانی سر اختلال ایجاد می‌کند، بلکه رشد طبیعی مغز را سرکوب کرده و نوزاد را به بیماری میکروسفالی شدید مبتلا می‌کند.

زیکا و تغییر ساختار جمجمه

طیف‌ شدت میکروسفالی(از چپ اولی نوزاد با سر عادی، دومی مبتلا به میکروسفالی و سومی مبتلا به میکروسفالی شدید(

در بسیاری از موارد مبتلا به ویروس زیکا جمجمه نوزادان به طور کامل در هم ریخته شده و پوست اضافی و چین خورده توقف رشد مغز در مراحل اولیه را نشان می‌دهد.

بیماری زیکا

محققان با اسکن مغز جنین مادران مبتلا به زیکا دریافتند که میزان تجمع مایع مغزی-نخاعی در بطن‌های مغز این نوزادان بسیار بیشتر از نوزادان سالم است. بنابراین می‌توان عامل اصلی بروز بیماری میکروسفالی را در ترشح بیش از حد مایع مغزی-نخاعی قلمداد کرد. چرا که در شرایط تجمع این مایع، فضا برای رشد و تکامل نورون‌های مغزی کاهش می‌یابد.

زیکا چگونه ساختار جمجمه را تغییر میدهد

دپارتمان های علمی

درباره کنسرسیوم

پنل آموزشی

آمار سایت

تعداد اعضای آنلاین : 0

تعداد کل اعضای کنسرسیوم : 1725

برای مشاهده اعضای آنلاین کلیک کنید

مراکز خدماتی و رفاهی طرف قرارداد

marakez

رشته مدیریت خدمات بهداشتی علوم درمانی محیط زیست EMG آموزش مامایی در تبریز تاکیف دکتر صفایی مانیتورینگ علائم حیاتی BCI دوره ایمنی و بهداشت صنعتی (HSE) در شهرکرد آب و رطوبت كاربردهای پزشكی بازرسی سوله مدیریت دبیرانجمن بازرسی به روش نشت شار دانش و فناوری قیمت گذاری تجهیزات پزشکی و توزيع و نظارت بیمار جمهوري اسلامي ايران aws بافت کلیه جان كیز جت نبولایزر آموزش شناسايي مزاجهای اصلي در اردبیل صنعت گران وسيله پزشكی دستگاه سی تی اسکن دستیار دندانپزشک جهاد دانشگاهی شیراز دانشگاه تهران مخازن ذخیره خواص مكانيكي دستیار دندانپزشک تعمیر تجهیزات کاردیولوژی دوره آموزشی پایپینگ در گرگان شهادت دخت پیامبر بیمارستان بیوفیدبک صرافی ارز دیجیتال در تبریز مدرک دیپلم تبریز شوف بالن آموزش گیاهان دارویی و طب سنتی در اصفهان پل علوم پایه JAVA کلاس ایمنی و بهداشت صنعتی (HSE) در بوشهر فیلم آموزش طب سنتی نخستین دستگاه های سی تی اسکن مزاج شناسی نگهداری پیشگیرانه دوره ای تجهیزات پزشکی فشار سنج های عقربه ای آشنایی با المان های الکترونیکی در اردبیل پالس‌ اكسي متر NEMOXY 412 کمپرسور نواوران دوره آموزشی پایپینگ در ساری علوم زیستی پایه و توسعه داروسازی شبکیه چشم استخدامی دستیار دندانپزشک در اهواز کلاس نرم افزار داروخانه در شبستر شناخت استراتژی ها در موقعیت های حساس و بحرانی مختلف مقایسه سيگنال ECG و برگزاری دوره دستیار دندانپزشکی در رشت

logo کنسرسیوم دانشگاهیان و متخصصان ایران - زیکا چطور ساختار جمجمه را به هم می‌ریزد؟

حامیان کنسرسیوم ایرکاس

  • IRSME
  • RKA
  • ACS
  • IUE
  • RFTC
  • BQC
  • DNW
  • ICS
  • TUV-EMB
  • QAL
  • Ino
  • Allaiance
  • Tckit

تبلیغات در ایرکاس

دسترسی به ژورنال مقالات

az3

تصاویر اینستاگرام ایرکاس