نام کاربری یا پست الکترونیکی
رمز عبور

رکا ttedit کنسرسیوم دانشگاهیان و متخصصان ایران - رکا

مدیر-موفق

تعریف مدیریت
مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.
واقعا باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. « به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن .»

مدیریت موفق و مؤثر
مدیریت موفق و مؤثر عبارت است ؛ از کسب اهداف سازمانی یا چیزی بیش از آن . « ویلیام جمیز» با تحقیقی که درباره انگیزش انجام داد ، به این نتیجه رسید که کارکنان ساعتی ، تقریباً با میزان کاری در حدود20الی 30 درصد توانایی یشان می توانستند شغل خود را حفظ کنند و اخراج نشوند؛ این تحقیق همچنین نشان داد که اگر کارکنان، انگیزش بیشتری داشته باشند تفریباً با 80 الی 90 درصد توانای خود، کارمی کنند . مدیری که بتواند حداقل کار مورد قبول را با استفاده از امکانات مدیری مانند : توبیخ ، کسر حقوق و .... فراهم سازد ؛ مدیر موفق نامیده می شود ولی مدیر مؤثر کسی است که بتواند 80الی 90درصد توانای های افراد را به کار گیرد .مدیر-موفق

چگونه می توان مدیرموفق ومؤثری بود ؟
برای موفق و مؤثر بودن ، توانای های ذاتی و اکتسابی معینی لازم است . مدیر مؤثر نیاز به توانای های فنی ، انسانی ادراکی ، طراحی و حل مسائل دارد . یک مدیر موفق ، نگرش و انگیزه های معینی دارد. پاداش های سازمانی (اضافه حقوق ، ارتقاء و ...) و جو سازمانی بر انگیزه و انگیزش وی اثر دارد . یکی دیگر از موفقیت ، رویدادهای پیش بینی نشده وامدادهای غیبی است ؛ زیرا همیشه توانای های افراد نیست که برای ایشان موفقیت می اورد . بررسی میزان موفقیت و مؤثر بودن هر مدیر بر اساس دیدگاه و معیارهای سازمانی صورت می گیرد .برنامه ریزی
هنگامی که آدمی در مسیر رشد عقلانی خود به ضرورت برنامه ریزی در زندگی خویش پی برد، آن را در نظام های اجتماعی به عنوان ابزاری در خدمت مدیریت و رهبری ، مورد توجه قرار داد و امروز می بینیم که ساختار وجودی سازمان ها پیچیده گشته اند ، که بدون برنامه ریزی های دقیق نمی توانند به حیات خود تداوم بخشند.تعریف برنامه ریزی
برای دست یافتن به هدف مورد نظر ، باید قبل از تلاش فیزیکی یا اقدام به انجام کار، تلاش ذهنی یا برنامه ریزی کافی صورت بگیرد.برنامه ریزی شالودۀ مدیریت را تشکیل می دهد .

اختر شناس-

چگونه اختر شناس شویم؟

به طور کلی دو راه را در پیش دارید یکی این‌که وارد دنیای حرفه‌ای نجوم شوید و یا راه نجوم آماتوری را انتخاب کنید. برای ورود به دنیای هیجان‌انگیز و متنوع نجوم حرفه‌ای که گرایش‌ها و شاخه‌های متنوعی از اخترفیزیک، سیاره‌شناسی، کیهان‌شناسی، اپتیک، نجوم رصدی و بسیاری ریز گرایش‌های دیگر را شامل می‌شود، در ایران بهترین مسیر انتخاب رشته‌ی فیزیک در مقطع کارشناسی است. پس از پایان دوره‌ی کارشناسی باید در دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته فیزیک شرکت کنید. البته اگر کارشناسی شما در رشته‌ی فیزیک نباشد کماکان مجاز به شرکت در رقابت کارشناسی ارشد این رشته هستید اما طبیعتاً باید انرژی و کار بیشتری برای آماده‌سازی خود در پشت سر گذاشتن آزمون‌های مربوط به دروس این آزمون انجام دهید. در دوره‌ی کارشناسی ارشد می‌توانید گرایش خود را از جمله گرایش‌هایی نظیر اخترفیزیک و کیهان‌شناسی انتخاب کرده و سپس در دوره‌های تحصیلی تکمیلی به طور تخصصی‌تر رشته‌ی خود را دنبال کنید. در کشورهای دیگر این فرآیند وابسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت است برخی از دانشگاه‌ها رشته ستاره‌شناسی را از مقطع کارشناسی ارایه می‌کنند و هر یک از آن‌ها ممکن است در گرایش خاصی تمرکز بیشتری داشته باشند.مسیر دوم اما به طور کامل متفاوت است و آن ورود شما به دنیای ستاره‌شناسی آماتوری است. نجوم آماتوری مطالعه‌ی دقیق و علمی آسمان است اما تفاوت بنیادینی که با نجوم حرفه‌ای دارد به طور خلاصه در دو نکته متمرکز می‌شود. در نجوم آماتوری شما ضرورتی ندارد که حتما پیش‌زمینه‌ی تحصیلات آکادمی در زمینه‌ی نجوم داشته باشید و الزاماً از راه ستاره‌شناسی امرار معاش نمی‌کنید. برای توجه به معنی نجوم آماتوری می‌توانید از جمله به نامه‌ای که چندی پیش قریب به ۳۰۰ نفر از منجمان آماتور ایران به انجمن نجوم ایران نوشتند مراجعه نجوم آماتوری حوزه‌های متنوعی را شامل می‌شود که از رصد آسمان آغاز و تا مشارکت در پروژه‌های علمی آکادمیک نظیر کمک به یافتن سیارات فراخورشیدی را در بر می‌گیرد. برای آغاز نجوم آماتوری تنها انگیزه کافی لازم است که وقت آزاد خود را به مطالعه و کار در این زمینه بپردازید. موتور محرک در فعالیت‌های آماتوری علاقه‌ به آن و لذت‌بخش بودن این فعالیت است. شما می‌توانید کار خود را با مطالعه‌ی کتاب‌ها و مجلات عمومی در زمینه‌ی نجوم آغاز کرده و پس از یافتن مهارت‌های رصدی حوزه تخصصی‌تر علاقه‌ی خود را در زمینه‌های متنوع نجوم آماتوری انتخاب و تمرکز خود را بر آن‌ها قرار دهید.اختر شناس-

    قدرت مشاهده خوب    داشتن رویکرد ساختاریافته و منطقی به کار که در بسیاری از کارهای تحقیقاتی لازم است.    توانایی کار با ایده های انتزاعی و انجام مشاهدات پیچیده    صبر زیاد در انجام یک پروژه تا پایان یافتن آن ( اغلب چندین سال طول می کشد)    توجه زیاد به جزئیات    توانایی در حوزه های ریاضیات، فیزیک و شیمی در حد مورد نیاز در علم نجوم    توانایی تهیه گزارشات علمی برای نشریات    داشتن اعتماد به نفس در ارائه یافته های تحقیقات خود    مهارت های خوب در استفاده از نرم افزارهای مرتبط و اینترنت                تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل منجمیعلاقه مندان به نجوم آماتوری می توانند با مطالعه کتاب ها و نشریات حوزه نجوم و همچنین با کمک اینترنت اطلاعات زیادی در این بخش کسب کنند. همچنین برخی از مراکز نجوم و ستاره شناسی دوره هایی را برای آموزش نجوم آماتوری برگزار می کنند که علاقه مندان می توانند در آنها شرکت کنند.
 
اما اگر بخواهید منجم حرفه ای شوید، باید تحصیلات دانشگاهی در این حوزه داشته باشید. در دانشگاه های کشور رشته نجوم در سطح کارشناسی وجود ندارد. علاقه مندان به این شغل باید در رشته فیزیک وارد شده و در مقطع ارشد و دکتری در گرایش اختر فیزیک یا کیهان شناسی ادامه تحصیل دهند.البته به رشته نجوم در ایران توجه ویژه ای نشده است و علاقه مندان در صورت امکان می توانند در خارج از کشور، به خصوص در کشورهایی که در حوزه نجوم قوی و پیشرفته هستند، تحصیل کنند.
 
بازارکار ، آینده شغلی و وضعیت استخدام منجممنجم معمولا کار خود را باید با انجام تحقیقات کوتاه مدت آغاز کند. استخدام منجم معمولاً در سازمان های مربوط به حوزه های ستاره شناسی ، سیاره شناسی، فضانوردی، تحقیقات ماهواره ای، رصد خانه ها و… می تواند صورت پذیرد. ستاره شناس دارای مدرک تحصیلی عالی می تواند به عنوان هیات علمی در رصدخانه‌های حرفه ای، پژوهشکده‌های فیزیکی و نجومی و دانشگاه‌ها فعالیت کند.

مدیریت-پزشکی

مدیریت پزشکی

هدف و ماهیت
مدیریت یک عامل تعیین کننده در سرنوشت هر سازمان است و می تواند منجر به اعتلای سازمان ، رضایت کارکنان و ارباب رجوع ، کاهش هزینه ها و بالا رفتن تفاوت این رشته با شاخه های دیگر مدیریت در این است که :
مدیریت استفاده بهینه از منابع برای رسیدن به اهداف یک سازمان است . برای مثال هدف یک کارخانه صنعتی ، افزایش تولید و کاهش هزینه است در حالی که در بخش خدمات بهداشتی  درمانی ، هدف یک سازمان ، ارتقای سطح بهداشت و سلامتی جامعه ، کاهش نرخ مرگ و میر در اقشار مختلف جامعه و ارتقای آموزش پزشکی است و به همین دلیل تعریف بهره وری در یک سازمان خدماتی  درمانی با یک سازمان صنعتی یا بازرگانی فرق دارد . یعنی در یک بیمارستان ، بهره وری مالی در مرحله اول قرار نمی گیرد .
در کل باید گفت که بیمارستان ، سازمان بسیاری بزرگی است که دارای بخش های متنوعی از قبیل رستوران ، رختشوی خانه ، اتوشویی ، انبار ، تاسیسات ، اداری و مالی ، آزمایشگاه ، داروخانه ، رادیولوژی ، بخش زباله های بیمارستانی و همچنین بخش های درمانی مانند داخلی ، جراحی ، زنان و زایمان و اطفال می باشد و در صورتی که بیمارستان تخصصی باشد ، چند بخش دیگر نیز به آن اضافه می شود . روشن است که اداره چنین سازمانی با این تعداد زیر مجموعه نیاز به تخصصی ویژه دارد .
توانمندی ها و ویژگیهای مورد نیاز
هنگام انتخاب رشته دانشگاهی ، اگر شناخت صحیحی از رشته مدیریت خدمات بهداشتی  درمانی نداشته باشیم و تصورنماییم که این رشته چیزی شبیه به پزشکی است و فارغ التحصیل آن به کارهای درمانی می پردازد، تصوری اشتباه است. در واقع این رشته جنبه اجرایی و مدیریتی دارد .
اولین شرط برای موفقیت در یک رشته ، شناخت آن رشته می باشد . زیرا بدون شناخت لازم نمی توانید متوجه شوید که آیا به رشته مورد نظر علاقه دارید یا خیر؟ و آیا رشته ای را که می خواهید انتخاب کنید با خصوصیات و توانایی های جسمی و روحی شما سازگار است ؟
کسی که می خواهد این رشته را انتخاب کند باید باور قلبی داشته باشد که رشته مدیریت خدمات درمانی  بهداشتی به درد جامعه می خورد و در آینده شغلی خواهد داشت که در درجه اول مورد رضای پروردگار است و در درجه بعد خدمتش دقیقاً در جامعه منعکس می شود . همچنین باید ذاتاً استعداد مدیریت داشته باشد و بالاخره باید صبور باشد چون این رشته هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و فارغ التحصیل آن باید آمادگی مقابله با مشکلات مختلف را داشته باشد.
فارغ التحصیلان این رشته به عنوان مدیر بخش بهداشت و درمان عمدتاً با بیماران یعنی با ضعیف ترین ، مظلوم ترین ، نیازمند ترین ، حساس ترین و ناشکیباترین انسان ها روبرو هست . و از سوی دیگر با استرس ، اضطراب ، کمبودها ، نواقص ، نارضایتی ها و برخوردهای متفاوت سروکار دارد ، بنابراین باید از پختگی ، تحمل و شکیبایی برخوردار باشد . همچنین لازم است که از نظر جسمی و روحی قوی بوده و در تصمیم گیری قاطع باشد .
دانشجوی این رشته باید به دروس علوم تجربی مثل فیزیک ، شیمی ، ریاضی ، زیست شناسی و همچنین زبان انگلیسی مسلط باشد .
بیشتر منابع این رشته به زبان انگلیسی است و در ضمن زبان تکنولوژی درمانی ، زبان انگلیسی است و پزشکان به عنوان کادر درمانی بیمارستان با این زبان آشنایی داشته و اصطلاح های پزشکی را به زبان انگلیسی به کار می برند و اگر یک مدیر بخواهد ارتباط نزدیکتر و تفاهم بیشتری با کادر درمانی داشته باشد باید به زبان انگلیسی مسلط گردد .
در این رشته دوره های کارآموزی و کارورزی بسیار مهم است چون اطلاعاتی که بصورت تئوریک در کتاب ها آموزش داده می شود، باید طی دوره نقش خود را بدرستی در محیط کار ایفا کند .
آینده شغلی و بازار کار
آیا می توان انتظار داشت که یک پزشک با داشتن مدرک دکترا ، زیر نظر کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی  درمانی کار کند ؟
این سوالی بود که در همایش نقش مدیریت در خدمات بهداشتی  درمانی از سوی یکی از شرکت کنندگان مطرح گردید و بیانگر ذهنیتی است که باعث شده تا مدیران بسیاری از بیمارستان های ما پزشکان متخصص باشند . یعنی یک پزشک به جای آن که وقت خود را صرف معالجه بیماران کند ، به اداره امور بیمارستان می پردازد .
اما اگر فارغ التحصیل مدیریت خدمات بهداشتی درمانی ، اداره یک بیمارستان را بعهده بگیرد ، نه تنها مشکلی برای پزشکان ایجاد نمی شود ، بلکه بستری فراهم خواهد شد تا پزشکان در آسایش و آرامش بیشتری به بیماران خدمت کنند .
مطالعه تطبیقی بین بیمارستان هایی که از مدیران فارغ التحصیل این رشته استفاده می کنند و بیمارستان هایی که هنوز از کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی استفاده نکرده اند ، گویای این واقعیت است که مدیر متخصص و آموزش دیده این رشته منجر به توسعه کمی و کیفی مطلوب بیمارستان می شود .
یعنی بسیاری از بیمارستان ها با وجود آن که پزشکان متخصص ، تجهیزات گران قیمت پیشرفته و اعتبارات بسیار زیادی دارند ، تنها بخاطر نداشتن یک مدیر متخصص از برنامه ریزی منطقی، سازماندهی معقول، کنترل علمی پیشرفته و ارزیابی علمی برخوردار نیستند و در نتیجه از کلیه امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده نمی شود و این خود یکی از عوامل تعیین کننده در نارضایتی مردم است.
البته امروزه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به اهمیت این رشته و نیاز جامعه به فارغ التحصیلان آن پی برده است و به همین دلیل به رغم آن که در تعدادی از رشته های علوم پزشکی مانند پزشکی، پرستاری و مامایی با تعداد قابل توجهی فارغ التحصیل مازاد نیاز روبرو هستیم ، در کل ساختار مدیریتی نظام بهداشت و درمان کشور ، از وزارتخانه گرفته تا دانشگاه های علوم پزشکی ، شبکه های بهداشتی  درمانی و بیمارستان ها به فارغ التحصیلان این رشته در هر سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا نیاز دارند. همچنین فارغ التحصیل این رشته می تواند در هلال احمر، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی فعالیت نماید.کیفیت خدمات گردد.

MBA

آشنایی با رشته تحصیلی MBA

رشته تحصیلی MBA در حدود ده سال است که در دانشگاه های ایران تدریس می‌شود و اخیرا نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. MBA مخفف عبارت Master of Business Administrator می‌باشد و دارای گرایش‌های متعددی می‌باشد که دانشجویان در سال دوم تحصیل می‌توانند گرایش مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل در این رشته برگزینند. MBA یکی از پرطرفدارترین و پر سودترین رشته های تحصیلی است و برای تحصیل در آن شما با هر مدرک لیسانسی می‌توانید در آزمون‌های مربوطه ثبت نام کنید.
رشته MBA به دلیل تفاوت‌های ماهیتی از ظاهر آسان و جذابی نسبت به سایر رشته های برخوردار است ولی در عمل برای موفقیت در کنکور و تحصیل در آن نیازمند توانمندی‌های هوشی و ذاتی خواهید بود که می‌تواند تضمین کننده موفقیت یا شکست شما در این رشته باشد.
تعریف و هدف از این رشتهدوره کارشناسی ارشد مدیریت سازمان که معادل Master of Business Administration MBA است به منظور پرورش مدیران کارآمد برای اداره سازمان‌های اقتصادی – اجتماعی، تولیدی و خدماتی طراحی شده است. رشته MBA یا کارشناسی ارشد مدیریت حرفه ای بازرگانی چنانچه از نامش پیداست تنها مدیریت بازرگانی نیست، از آنجا که در ایران آموزش مدیریت به سه شاخه بازرگانی، صنعتی و دولتی تقسیم می‌شود برای اکثر متقاضیان این گمان پیش می‌آید که MBA تنها در بر گیرنده مباحث مدیریت بازرگانی است و به طور مثال برای مدیریت صنعتی باید به سراغ رشته دیگری رفت در حالی که این تصور کاملاً اشتباه است. MBA مدیریت Business است و Business یعنی کلیه عملیاتی که از تولید تا فروش و خدمات پس از فروش کالا یا خدمات را شامل می‌شود و به صورت مکرر اتفاق می‌افتد. برای رشته MBA حدود ۳۰ گرایش مختلف در کشور های مختلف تعریف شده است.

اما چهار گرایش اصلی این رشته که تقریباً در همه دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند به شرح زیر است: ۱- بازاریابی و مدیریت فروش ( Marketing)
۲ – مدیریت مالی و مدیریت مؤسسات مالی (Finance)
۳ – مدیریت تولید و سیستم‌های تولید و پروژه (Operation)
۴ – مدیریت منابع انسانی (Human Resources)

طول دورهMBA

دوره کارشناسی ارشد MBA به صورت کارشناسی ارشد ناپیوسته و آموزشی است. این دوره به نام دوره MBA در اکثر نظام‌های آموزش عالی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ارائه می‌شود. با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان رشته های مختلف و به خصوص رشته های فنی و مهندسی وارد این دوره می‌شوند و باید با مبانی و اصول مدیریت علمی و دانش روز مدیریت در حوزه های مختلف آشنا شوند، طول دوره حداقل ۲ و حد اکثر ۳ سال بوده و تعداد واحدهای لازم برای فارغ‌التحصیل شدن بر خلاف سایر فوق لیسانس‌ها که ۳۶ واحد است ۵۸ واحد درسی است. بنابراین دانشجویان این دوره، مانند سایر دانشجویانی که در سایر نقاط جهان در این رشته به تحصیل می‌پردازند، برای تکمیل دوره خود در طی ۲ سال یا ۴ ترم باید به طور متوسط در هر نیمسال تحصیلی حدود ۱۴ واحد درسی را بگذرانند. به این لحاظ دوره کارشناسی ارشد MBA، دوره سنگین و پر کاری است و دانشجویانی که وارد این دوره می‌شوند باید از لحاظ استعداد و فرصت مطالعه و تحصیل در وضعیت خوبی قرار داشته باشند.

mba

زمینه های فعالیت فارغ التحصیلان MBA

فارغ‌التحصیلان این دوره با فراگیری دانش و فنون مدیریت و البته کسب تجربه عملی، قادر خواهند بود در زمینه های ذیل فعالیت نمایند:اداره امور واحدهای ستادی سازمان‌های تولیدی و اجتماعی در جهت کمک به مدیران این سازمان‌ها برای اداره مؤثرتر سازمان‌های خود
اداره و راهبری مؤثر و کارآمد یک سازمان یا یک بخش تخصصی از آن نظیر بخش‌های تولید، تحقیق و توسعه، مالی، فروش، پرسنلی و اطلاعات
ایجاد تحول در یک بخش تخصصی سازمان با تجدید تشکیلات، رویه‌ها و شیوه های اداری آن بخش
کارآفرینی در یک سازمان برای شروع فعالیت‌های جدید یا ایجاد و اداره سازمان‌های جدید
طراحی تحول در کل یک سازمان و رهبری و هدایت تحولات کلی بعد از کسب تجربیات مدیریتی

دپارتمان های علمی

درباره کنسرسیوم

پنل آموزشی

آمار سایت

تعداد اعضای آنلاین : 0

تعداد کل اعضای کنسرسیوم : 1741

برای مشاهده اعضای آنلاین کلیک کنید

مراکز خدماتی و رفاهی طرف قرارداد

marakez

کامپیوتر کلاس داروشناسی تغییر مزاج آب‌انبار در ايران اخترشناسي کلاس نسخه خوانی در مهاباد آزمایشگاه‌های پزشکی کلاس های تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی اتوماسیون بازرسی شب نزول قرآن علل دروغگویی سفید کردن دندان‌ها عیب یابی Deionizer آموزش تعمیر تجهیزات دندانپزشکی اصول يك ساختمان هوشمند فرصت های شغلی مهندسی پزشکی جوانان اصول نگهداری و کالیبراسیون دستگاه نوار قلب آماده سازی پیش از آندوسکوپی استریل تجهیزات دندانپزشکی اهداف سازمانی تلفن همراه تولید انرژی فشار سنج دیجیتالی آموزش نرم افزار داروخانه در تبریز آزمون های روماتولوژی عمر ‌روتور با زاویه ثابت اکسیژن سازهای پرتابل MBA Master تعمیر تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی عيب يابي فهرست تجهیزاتی افزایش ق فولاد کربنی شرکت‌هاي مخابراتي تشنج دوره آموزشی ایمنی و بهداشت صنعتی ام آر آی عیب یابی اسپکتروفتومتر مچ دستیاری دندانپزشکی جهاد دانشگاهی اهواز تعداد گلبول های سفید آموزش اورژانس در تبریز موسى بن جعفر فعالیت بدن فخر سینا 5شعبان آموزش نسخه پیچی داروخانه جت نبولایزر مانیتورینگ علائم حیاتی CERITEKON کنترل کیفیت جوش انقباض تقویت شده قلب کلاس تعمیر فشارسنج حسن گرایش بیوالکتریک در رشته مهندسی پزشکی آموزش گیاهان دارویی و طب سنتی در شیراز آشنایی با تعمیر انژیوگرافی ژن HRas بافت تومورال

logo کنسرسیوم دانشگاهیان و متخصصان ایران - رکا

حامیان کنسرسیوم ایرکاس

  • IRSME
  • RKA
  • ACS
  • IUE
  • RFTC
  • BQC
  • DNW
  • ICS
  • TUV-EMB
  • QAL
  • Ino
  • Allaiance
  • Tckit

تبلیغات در ایرکاس

دسترسی به ژورنال مقالات

az3

تصاویر اینستاگرام ایرکاس