يكي از اركان اصلي در مديريت، نيروي انساني است و هر مدير، شركت يا سازمان ناگزير است با بكارگيري نيروي انساني، اهداف سازماني خود را محقق كند. بكارگيري و تعامل با نيروي انساني يكي از پيچيده ترين بخش هاي فعاليت مديران است و در اين بين علاوه بر تمام تلاش هاي لازم از سوي مديريت براي بهبود روابط انساني در محيط كار، تعريف رابطه رسمي بين نيروي انساني و سازمان مهمترين خواسته طرفين است كه در چارچوب قانون كار شكل مي گيرد. شناخت كافي از قانون كار و آثار و تعهدات آن موجب مي شود مديران و شركتها روابط خود با نيروي انساني را به گونه اي تنظيم نمايند كه هم پاسخگوي نيازمندي ها و تعهدات نيروي انساني باشند و هم رضايت نيروي انساني و بهره وري مستمر و سوددهي پايدار را براي سازمان خود تضمين كنند. در اين دوره يك روزه، شركت كنندگان با كليات، ساختار، محتوا، مقررات، تعهدات و نكات قانون كار آشنا مي شوند و با طرح پرسشها، ابهامات و مشكلات و مسائل خود در رابطه با قانون كار، مدرس راهنماييهاي لازم را ارائه مينمايد و از اين طريق شركت كنندگان علاوه بر نكات مورد نظر خود، با نظرات ديگر شركت كنندگان آشنا شده و راهكارهاي لازم را با جزئيات بيشتر از سوي مدرس دوره دريافت ميكنند.